چگونه می توانیم محتوای سئو شده تولید کنیم؟
نوشته شده توسط : javaneh

۱. ابتدا مخاطب هدف خود را مشخص کنید

اموزش تولید محتوا متنی رایگان شما به عنوان یک تولیدکننده محتوا یا صاحب یک بیزینس اینترنتی باید محتوای خود را با توجه به نیاز مخاطب خود بنویسید. برای اینکه بتوانید یک محتوای درجه یک تولید کنید، باید ابتدا مخاطب هدف خود را بشناسید سپس نیاز او را درک کنید و بهترین پاسخ را به نیاز او بدهید. باباطاهر در این زمینه شعر بسیار زیبا و دلنشینی دارد. وقتی دارید شعر زیر را مطالعه می‌کنید، در ذهن خود کلمه «جانان» را بردارید و به جای آن «مخاطبان هدف» بگذارید:

« یکی درد و یکی درمان پسندد     /     یکی وصل و یکی هجران پسندد

من از درمان و درد و وصل و هجران     /     پسندم آنچه را جانان پسندد »

 

۲. کلمات کلیدی مناسب را در محتوای خود بگنجانید

دومین نکته‌ای که برای تولید محتوای عالی و سئو شده باید بدانید این است که باید در محتوای خود کلمات کلیدی پرجستجو و قوی را بگنجانید. این کار به موتور جستجو جهت می‌دهد و به او می‌فهماند که شما محتوای خود را پیرامون چه موضوعی نوشته‌اید. در نتیجه زمانی که دیگران کلمه‌ای مرتبط با محتوای شما در گوگل سرچ کردند، گوگل می‌تواند به راحتی محتوای شما را به آن‌ها پیشنهاد دهد.

فرآیند انتخاب کلمه کلیدی کار ساده‌ای نیست و باید برای رسیدن به چنین کلماتی از ابزارهای مناسب مثل Google Keyword Planner استفاده کنید. این ابزارها به شما کمک می‌کند که کلمات کلیدی پرجستجو و مناسب را پیدا و محتوای خود را روی آن‌ها سئو کنید. البته در این بین از کلمات هم‌معنی و نزدیک به کلمه کلیدی غافل نشوید. اخیراً مفهوم LSI ( (Latent Semantic Indexingخیلی رایج و متداول شده و برای سئوی محتوای شما هم بسیار مهم است.

فرض کنید که به یک جشن وتولد رفته‌اید و می‌خواهید با دوست خود تماس بگیرید و با او در مورد آن جشن تولد و اتفاقاتی که در آن افتاد گفتگو کنید. مسلماً در گفتگوی خودتان با او از کلماتی مثل «کیک تولد»، «مهمانان جشن تولد»، «آهنگ مخصوص جشن تولد»، «کادوی تولد» و «دکوراسیون منزل برای تولد» صحبت خواهید کرد. در واقع در این مثل کلمه کلیدی اصلی «جشن تولد» و کلمات LSI، سایر مواردی است که به نوعی با جشن تولد در ارتباط هستند. شما هم در هنگام تولید محتوای سئو شده کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید و در محتوای خود بگنجانید تا گوگل به موضوع محتوای شما پی ببرد.

سفارش محتوا وب سایت: بهترین راهکار برای تولید محتوای حرفه‌ای و منحصربفرد
بخوانید

۳. محتوای ارزشمند، نو، دسته اول و تر و تازه تولید کنید

اگر می‌خواهید محتوایتان هم برای گوگل و هم برای مخاطب جذاب و دلنشین باشد، حتماً از منابع ناب، دقیق، درست و ارزشمند کمک بگیرید و در کنار آن ایده پردازی برای تولید محتوا را نیز مد نظر داشته باشید. هر چه محتوایتان ارزش بیشتری برای مخاطب داشته باشد، ارزش و اعتبار برند شما هم نزد مخاطب بیشتر می‌شود. حساسیت شما در تولید محتوای نو، دسته اول و تر و تازه خیلی زود نتیجه می‌دهد و با این کار می‌توانید تا رتبه اول نتیج جستجوی گوگل هم بالا بروید.

۴. سعی کنید از انواع و اقسام محتوا استفاده کنید

در هنگام تولید محتوای سئو شده باید از انواع و اقسام محتوا استفاده کنید. در واقع در محتوای خود از تصویر، ویدیو، اینفوگرافیک، صوت و متن زیبا استفاده کنید. البته اگر می‌خواهید گوگل به موضوع این ویدیوها و تصاویر پی ببرد، باید بخش متن جایگزین تصویر را برای آن‌ها پر کنید. در صورت امکان در متن جایگزین تصویر، از کلمه کلیدی یا کلمات مرتبط هم استفاده کنید.

۵. لینک سازی (لینک بیلدینگ) را جدی بگیرید

 

یکی از کارهای مهمی که برای تولید محتوای سئو باید انجام دهید این است که لینک‌سازی کنید؛ یعنی باید لینک سایر مقالات خود را در مقاله‌ای که در حال نوشتن آن هستید قرار دهید. برای لینک‌سازی ابتدا باید با مفهوم متن لنگر یا انکر تکست (Anchor Text) آشنا شوید. متن لنگر آن عبارتی است که لینک مقاله دیگر را به آن متصل می‌کنید. در واقع متن لنگر، آن عبارتی است که وقتی کاربر روی آن کلیک می‌کند، به صفحه مقاله مورد نظر هدایت می‌شود. البته لازم است که موضوع مقاله کنونی با مقاله‎ای که می‌خواهید به آن لینک بدهید، با هم مرتبط باشند.

۶. سعی کنید محتوای خود را مختصر و مفید ولی جامع بنویسید

یکی دیگر از کارهایی که باعث می‌شود توجه مخاطب و گوگل به محتوای شما جلب شود، این است که محتواهای خود را کامل، جامع و متقاعدکننده بنویسید ولی از اطناب (درازگویی) جداً خودداری کنید؛ چون اگر در مورد چیزی زیاد صحبت کنید، ممکن است مخاطب کسل، خسته و دلخور شود و تصمیم بگیرد که از سایت شما خارج شود. بنابراین همیشه اختصار را رعایت کنید و در عین حال تلاش کنید که در محتوای خود به تمامی سوال‌ها و ابهام‌های مخاطب جواب دهید تا مخاطب مجبور نباشد برای گرفتن جواب سوال خود به بقیه سایت‌ها مراجعه کند. با این کار برای مخاطب حکم منبع یا مرجع را پیدا می‌کنید.

برای اینکه محتوای شما از نظر گوگل جامع به نظر برسد، پیشنهاد می‌شود از تیترها (H2) و زیرتیترهای (H4) جذاب کمک بگیرید. همچنین از کلمه کلیدی و کلمات مرتبط به صورت منطقی و به اندازه در آن‌ها استفاده کنید. اکثر مخاطبان تمام مقاله را نمی‌خوانند؛ بلکه تنها به تیترها و زیرتیترها نگاه می‌کنند و رد می‌شوند.

۷. همیشه در حال آنالیز نتایج محتواهای خود باشید

 

یکی دیگر از نکاتی که برای تولید محتوای سئو شده باید در نظر بگیرید این است که نتایج محتواهای قبلی خود را آنالیز کنید و از این نتایج درس بگیرید یعنی بتوانید خلاقیت در تولید محتوا را در خود افزایش دهید. ببینید بازخورد مخاطب برای کدام محتوا بهتر بوده و کدام مدل محتوا را بیشتر پسندیده است. محتوایی تولید کنید که باب میل مخاطب باشید و برای او ارزش و فایده به همراه داشته باشد. ابزارهای مختلفی برای آنالیز محتوا وجود دارد که گوگل آنالیتیکس یکی از آن‌هاست.

اصول تولید محتوای سئو شده از نگاه فنی

زمانی که یک فردی با اصول اصلی سئو آشنا باشد ولی توانایی استفاده از آن ها در مراحل تولید محتوا را نداشته باشد نمیتواند یک محتوای کامل و بدون نقص را تولید کند. همچنین برعکس این مورد نیز میتواند اتفاق بی افتد و هر شخصی که خلاقیت لازم برای تولید محتوا را داشته باشد ولی اصول سئو را نداند عملا ناقص است. از این ما در ادامه میخواهیم به شما نکات محتوای سئو شده را از دیدگاه فنی و حرفه ای تری توضیح دهیم.

راهنمای جامع تولید محتوای درسی
بخوانید

از ابزار های keyword research استفاده کنید

این گزینه برای هر دو قسمت صدق میکند، برای اینکه محتوای شما کامل باشد و علاوه بر نگارش صحیح بتواند قدرت کافی برای رتبه گرفتن در نتایج جستجو را داشته باشد باید از کلمات کلیدی هدفمند در درون محتوا استفاده کنید. راه های مختلفی برای یافتن این کلمات وجود دارد که یکی از بهترین آن ها استفاده از ابزارهای کیورد ریسرچ یا همان تحقیق کلمات کلیدی می باشد. مواردی که در زیر اعلام میکنیم جز ابزارهای پر طرفدار در زمینه تحقیق کلمات کلیدی می باشند؛

  • Ahrefs
  • SEMrush
  • Google Keyword Planner
  • KeywordTool.io

نوشتن عنوان مناسب

یکی از مواردی که تاثیرگذاری مستقیمی بر روی رتبه بندی صفحات سایت ها دارند عنوان یا Title Tag آن ها می باشد. شما در نوشتن عنوان مناسب برای صفحه خود باید خیلی وسواس به خرج دهید و سعی کنید کلمات پر سرچ و ترند را در آن قرار دهید. اما این نکته را فراموش نکنید که ارتباط میان کلمان عنوان با محتوای درون صفحه باید به صورت معنایی خاص باشد.

همچنین ذکر این نکته ضروری است که عنوان شما نباید بیش از ۶۰ کاراکتر باشد چرا که گوگل در نتایج جستجوی خود تعداد بیش از این را نمایش نمیدهد. برخی از عواملی که میتوانند یک عنوان را جذاب و مناسب کنند شامل موارد زیر هستند؛

  • استفاده از اعداد
  • مختصر و مفید نویسی
  • استفاده از عبارات پر سرچ

در نوشتن تگ های هدینگ یا تیتر ها دقت کنید(از H2 تا H6)

یکی دیگر از موارد مهم در نوشتن محتوای سئو شده بهینه سازی سرتیتر ها می باشد، درست نوشتن تیتر های عنوان علاوه بر اینکه به محتوای شما ساختار و نظم میدهد بلکه در سئو تاثیر بسزایی نیز دارد. به طور کل حتما باید در یکی از سر تیتر های شما (بخصوص H2) از کلمات کلیدی مرتبط با صفحه خود استفاده کنید.

 





:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 134
|
تعداد امتیازدهندگان : 48
|
مجموع امتیاز : 48
تاریخ انتشار : شنبه 20 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: